ارزش سهام عدالت | وضعیت شرکت‌های بورسی سهام عدالت

ارزش سهام عدالت کاهش یافت | سبد سهام عدالت در چهارم مرداد

وضعیت شرکت‌ های بورسی سهام عدالت و نوسان قیمت هر سهم در این گزارش قابل مشاهده است.
کد خبر: ۱۳۷۲۶۶۹

ارزش سهام عدالت روز گذشته کاهش یافت. ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت چند؟ ارزش سبد یک میلیونی سهام عدالت چقدر شد؟ سود سهام عدالت شهریور ماه به حساب چه کسانی واریز می شود؟ آخرین وضعیت ارزش شرکت های بورسی سهام عدالت را در جدول زیر مشاهده کنید.

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، روز گذشته (شنبه ۱۸ تیر) شاخص کل بورس با رشد هزار و ۵۳۱ واحدی آغاز به کار کرد و در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۱۳۴ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات روز گذشته شاخص کل بورس با اُفت ۴ هزار و ۹۴ واحد در تراز یک میلیون و ۴۹۸ هزار و ۵۰۹ واحد متوقف شد.

نام شرکت سهامی

 قیمت هر سهم در معاملات 18 تیر بر حسب تومان  قیمت هر سهم در معاملات 15 تیر بر حسب تومان

فارس (صنایع‌ پتروشیمی خلیج فارس) 

834   840 

شگويا (پتروشیمی‌ شهید تندگویان)

988   1003 

شاوان (پالایش نفت لاوان)

2465   2425 

دانا (بیمه دانا) 

115   121

بنيرو (شرکت نیرو ترانس) 

227 225  

رمپنا (شرکت مپنا) 

1633   1645 

اخابر (مخابرات ایران)  

678   683 

کگل (شرکت گل گهر) 

1399 1399

حکشتی‌ (کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران)

2284 2284

فولاد (شرکت فولاد مبارکه اصفهان) 

1110   1104  

فولاژ (فولاد آلیاژی ایران) 

853   854 

فخوز (شرکت فولاد خوزستان)

524   527 

ساراب (سیمان داراب) 

1816   1828

ورنا (سرمایه گذاری رنا) 

571   603  

حپترو (حمل و نقل پتروشیمی ) 

4550   4340

کچاد (شرکت چادرملو)

1607 1607

وپست (شرکت پست)

449 449

مارون (پتروشیمی مارون) 

19080   19065

شپنا (پالایش نفت اصفهان) 

693 693

شتران (پالایش نفت تهران)  

537   538  

شبندر (شرکت پالایش نفت بندر عباس) 

935 934  

بسویچ (شرکت پارس سویچ) 

1668   1625 

وبملت (بانک ملت)

272 276 

وبصادر (بانک صادرات ایران) 

167   170  

خاور (ایران خودرو) 

186 186  

وتجارت (بانک تجارت)

165   169  

 فایرا (شرکت آلومینیوم ایران) 

2017 2015 

شراز (پالایش نفت شیراز) 

14215 14215

جم (پتروشیمی جم) 

4409   4410  

فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) 

644   647  

 

سهام عدالت ارزان شد

بورس در هفته‌ای که گذشت در حدود یک درصد افت داشت و سهام عدالت نیز هم‌سو با شاخص کل بورس حرکت کرد. ارزش سهام عدالت این هفته چقدر شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، سهام عدالت در هفته منتهی به ۱۵ تیر در حدود یک درصد افت کرد. همچنین شاخص کل بورس ۰٫۷ درصد کاهش یافت و در سطح یک میلیون و ۵۰۲ هزار واحدی به کار خود خاتمه دارد.

ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی در پایان روزهای کاری این هفته، یعنی ۱۵ تیر، به ۱۴ میلیون و ۱۱۷ هزار تومان رسید. این در حالی است که ارزش این سبد در هفته گذشته روی قیمت ۱۴ میلیون و ۱۸۱ هزار تومان قرار داشت.

ارزش سبد یک میلیونی سهام عدالت نیز در پایان این هفته روی رقم ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ایستاد. این سبد در هفته گذشته ۲۷ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان ارزش داشت.

همچنین ارزش سبد ۴۹۲ هزار تومانی طی روز چهارشنبه با ۱۳ میلیون و ۸۳ هزار تومان برابر شد. این ازرش در هفته قبل معادل ۱۳ میلیون و ۱۴۳ هزار تومان بود.

بدین ترتیب ارزش ۶٠ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی به هشت میلیون و ۴۷۰ هزار تومان رسید.

چه کسانی شهریور سود سهام عدالت می‌گیرند؟

روز یکشنبه ۱۲ تیر ماه پیمان حدادی، دستیار رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت اعلام کرد که سازمان خصوصی‌سازی با همکاری شرکت سپرده گذاری در پایان شهریور سال جاری سود سهام عدالت از محل سود شرکت‌های غیر بورسی را پرداخت می‌کند.

نکته مهم اینجاست که قرار نیست تمامی سود سهام عدالت پرداخت شود بلکه در ابتدا بخشی از این پول باید صرف افزایش سرمایه شرکت‌ها می‌شود و مابقی آن واریز خواهد شد.

روابط‌ عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به تجارت‌نیوز گفت: قرار است در نیمه دوم شهریور ماه برای ۴۹ میلیون سهامدار (تمامی سهامداران عدالت) سود واریز شود.

از سوی دیگر شورای عالی بورس به سازمان خصوصی‌سازی اجازه داد که در صورت درخواست شرکت‌های غیربورسی سرمایه پذیر سهام عدالت در رابطه با افزایش سرمایه اقدامات لازم را انجام دهد.

ارزش روز سهام عدالت 30 خرداد ۱۴۰۱

ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به ۱۱ میلیون و۴۵۸ هزار و۲۴ تومان رسید.

به گزارش برنا، شاخص کل بازار بورس نیز با۱۶۴۳ واحد کاهش در ارتفاع ۱.۵۴۶.۰۹۴ و شاخص هم وزن در ارتفاع ۴۲۵.۴۱۷ واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات امروز بازار بورس۳۴۸۸ میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم ۶۱۲۶ هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری شاخص بازار نوری،میدکو،مبین،پارس، وبملت،شپنا وفملی بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار فرابورس بپاس، دی،زاگرس، دماوند، غدیر و سپهر،سمگاء بوده است. اغلب نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با کاهش قیمت مواجه شدند.

معیار دریافت سهام عدالت اعلام شد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بخش عمده‌ای از سهام‌های واگذار نشده که در اختیار دولت است و در قالب سهام شرکت‌هایی که اکنون بورسی هستند وجود دارد امکان واگذاری دارد. بخشی هم در قالب شرکت‌های غیر بورسی شناسایی شدند که می‌توانند اضافه شوند.

ارزش سهام عدالت کاهش یافت | جدول شرکت های بورسی سهام عدالت

رئیس کمیسون اقتصادی مجلس گفت: افرادی که برگه سهام عدالت دارند، در اولویت دریافت سهام عدالت هستند و شرایط کنونی آن‌ها مبنای تصمیم گیری برای واگذاری سهام به آن هاست.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم تجلیل از برترین‌های بورس کالا به سوالات زیر پاسخ داد.

آیا افرادی که برگه سهام عدالت دارند، در اولویت برای دریافت سهام عدالت هستند؟

در آن زمان افرادی مشمول دریافت سهام بودند و حتی برای این افراد برگه سهام هم صادر شد، ولی واگذاری برای آن‌ها انجام نشد این افراد در اولویت دریافت سهام هستند.


افرادی که برگه سهام عدالت دارند، اگر از گذشته تاکنون تغییر دهک داشته باشند آیا همچنان این افراد در اولویت هستند؟

البته که تغییر وضعیت در پایگاه جامع رفاه ایرانیان حتما باید بررسی شود و این نکته کاملا درست است. اگر این پایگاه به روز شود و اطلاعات آن دقیق باشد کمک می‌کند تا بر این اساس اطلاعات دقیقی داشته باشیم. مبنای منطقی و علمی این است که شرایط فعلی افراد مرجع تصمیم گیری باشد.

آیا در زمینه منابع سهام عدالت برای تخصیص شناسایی صورت گرفته و اصلا منابعی وجود دارد؟

بخش عمده‌ای از سهام‌های واگذار نشده که در اختیار دولت است و در قالب سهام شرکت‌هایی که اکنون بورسی هستند وجود دارد امکان واگذاری دارد. بخشی هم در قالب شرکت‌های غیر بورسی شناسایی شدند که می‌توانند اضافه شوند و بخش دیگر نیز در قالب روش‌های دیگری است که کاملا می‌توانند مبنای تصمیم گیری باشند. در این زمینه کار کارشناسی انجام شده است و امکان واگذاری صندوق‌های قابل معامله نیز وجود دارد. در کل اصل موضوع امکانپذیر است، اما عدد اختصاص یافته و شرایط آن و جامعه هدف نهایی در تصمیم نهایی اثرگذار است.

سود ۱۳ شرکت غیر بورسی سهام عدالت به کجا رسید؟

در خصوص سود شرکت‌هایی که واگذاری شان انجام نشده پیگیری شد. براساس قانون تجارت که مبنای محاسبه سود است، زمان ۸ ماهه بعد از مجمع مطرح است. ظوابط این شرکت‌ها همانند شرکت‌های بورسی است و هیچ فرقی با شرکت‌های بورسی ندارند. تاکید قانون به اصل موضوع است، نه بورسی و غیر بورسی بودن این شرکت‌ها است.

پیشنهاد ما به جهت افزایش شفافیت این است که شرکت‌های غیر بورسی کار پذیرش شان در بورس انجام شود تا علاوه بر شفافیت بحث ارزش گذاری آن‌ها برای باقی مانده سهام متعلق به دولت برای واگذاری‌هایی مانند سهام عدالت راحت انجام شود و سود آسان‌تر بپردازند.

تکلیف هلدینگ امید ایرانیان چه شد؟

گزارش کامل این موضوع را باید از ساختار دولت دریافت کنیم، اما اینکه اساس این هلدینگ به جای پذیرش تک تک شرکت‌ها پذیرش شوند و ارزش این هلدینگ مبنا باشد منطقی است. برای این هلدینگ تک تک این ۱۳ شرکت باید اطلاعات را ارائه دهند. اینکه نواقصی وجود داشته باشد باید اطلاعات را از دولت بگیریم اکنون گزارش دقیقی درباره این موضوع ندارم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها